13 september 2014

Det här med levande och snabb debatt ... ;)

Konstaterar idag lördag, sista chansen, PT tog inte heller idag in någon av de sju debattartiklar jag sänt dem. Att det gallras under valtider, det är jag van. Men nu verkar det ovanligt selektivt. Tidigare har jag nog fått in ca hälften av det jag skrivit, så ej i år. Dessutom brukade jag, under mina mest aktiva år skriva mycket, mycket mera. 
Minns en ggn då jag på lördagen före valet hade minst 4-5 insändare och ett par debattartiklar inne. Fick syrliga kommentarer efteråt från sossepolitiker, som sa att PR var fylld av mina texter. Och just den dagen var det nästan så. Alltför mycket hopklumpat till sista dagen. 
De flesta även av de mera framskjutna s-politiker brukade inte orka med att skriva mer än 1-2 insändare under en valkampanj (och sällan så välskrivna heller... ), så det är klart de var avundsjuka på mig. Kanske ägaren (s) sagt till redaktionen att ransonera den där Forsgrens inlägg, vad vet jag. 
Men jag har ju under senare år ofta bara haft en-två debattsaker per år. Plus möjligen ett par extra under valkampanjen, och då inte partimärkta. 
Men de flesta iår framhöll inte ngt särskilt parti heller (utom ett par som stödde Skolpartiet) , utan var mera resonerande om olika frågor. 

Inga kommentarer: