02 mars 2009

Jag hinner bara ge ett lästips idag

Har varit borta från bloggen hela dagen. Märker på kvällskvisten att DN idag på ledarplats följer upp sina dumheter igår med ännu mera dumheter. Så inåtvänt och självbelåtet, så övertygat om att det är DN och gammelpressen som är norm för hur debatt och granskning går till!

Men OK, i st f att bre ut mig själv i ilska över DN ska jag ge tipset att, bland alla andra kommentarer, läsa ett kort, men dräpande inlägg av Ola Berg på bloggen Liberal 2010.
http://liberal2010.blogspot.com/2009/03/dn-sa-har-granskar-man-bloggare.html


Avslutar med att konstatera att nu har DN lyckats att reta upp oss igen. Nu är det än en gång folket emot etablissemanget i form av DN, riksdag-regering och FRA- och IPRED-maffian.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Något av förklaringen till DN:s inlägg hittar man säkert också i den allmänna attityden mot bloggvärlden. Så här skrev t.ex Lisa Bjurwall i somras:

”Det är inte ofta jag traskar runt i den särskrivande specialklass som är den svenska bloggsörjan, men när jag gör det blir jag alltid lika negativt överraskad. Först var det FRA-frågan som skulle avhandlas av tyckare som knappt kunde stava till underrättelsebehov. Förutom dödshoten mot Fredrick Federley och publiceringen av FRA-anställdas hemadresser - illa nog - så rörde det sig åtminstone om kritik av en myndighet, inte en person.”

Lars-Erick Forsgren sa...

och den kvinnan är knappast ngn lysande stjärna ens bland DN-skribenterna.

Tänka sig, en ggn i tiden så ringde Svante Nycander mig för att resonera om att jag skulle skriva ledare där. Tur det inte blev så, men i så fall hade jag ju inte varit kvar nu längre.