14 maj 2008

Man kan bli galen när det inte funkar

På blogger finns inte någon besöksräknare, inte vad jag kunnat upptäcka i vart fall. Visst skulle det vara kul att se hur många som kolla min blogg. Så därför försökta jag hitta och hämta hem en fri counter, med statistik och allt.
Men icke. Jag har ju två bloggar på Blogger, men eftersom de är kopplade till goggle-kontot har det samma inloggningsdata. Möjligen är det därför som det inte funkar, inte som jag vill.
Först gick ingenting, trots att jag tyckte mig göra allt rätt.
Sedan så upptäcker jag att räknaren finns, och det till övermått, dvs i flera upplagor på den blogg som jag INTE vill ha den på. Men att den räknaren, som alltså sitter på min bildblogg, den räknar besök på min textblogg! Utan att det syns på textbloggen!!!
Låter det helgalet och förvirrat?
Just precis! Varför? Jag känner att jag nästan drivs till vansinne att det inte ska kunna gå att få ordning på detta.
Undrar bara om det blir samma galenskap om jag installerar en "enklare" räknare? Och om den gamla ligger kvar - på fel ställe - och i tysthet räknar det som inte behöver räknas.

En sak är i alla fall kul att veta. Att jag har besökare på min textblogg, dvs denna. Oväntat många, det visar registreringen av en halv dags besökare bara!

Inga kommentarer: